تایید ثبت دامنه بین المللی

بدلیل بالا رفتن امنیت ثبت دومین های بین المللی ، در هنگام ثبت دامنه جدید باید مشخصات کامل را در پنل کاربری وارد کنید و در نهایت ایمیل مالک دامنه باید تایید شود.

پس از ثبت دامنه جدید یک ایمیل با مشخصات زیر برای ایمیل مالک ارسال میشود:

ارسال کننده ایمیل:  Hostcontrol <info@hostcontrol.com>

موضوع ایمیل: Please confirm your contact details for اسم دامنه جدید ثبت شده شما

تایید ثبت دامنه بین المللی

تایید ثبت دامنه بین المللی

انتخاب یک دامنه مناسب

ابزارهایی که شما را برای انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک می کنند

انتخاب نام دامنه برای محصول ، سرویس و یا شغل خود امروز به یکی از چالشی ترین مرحله در ایجاد هویت آنلاین شما تبدیل شده. در حالی که انتخاب یک نام عاقلانه برای کسب کار آنلاین مهم است ، ساختن یک نام خلاقانه که بتوانید ماهیت کسب و کار شما را نشات دهد می توانید سخت باشد.

نامی که برای دامنه خود انتخاب می کنید لازم است به یادماندنی, سرزنده و با روح و بتوانید اطلاعاتی را پیرامون کسب کار شما به مشتری انتقال دهد و از آنجایی که بیشتر دامنه های سطح بالا گرفته شده اند در حال حاضر انتخاب نام دامنه مناسب کار راحتی نیست.

در این مطلب شما را با بهترین ابزارهای آنلاین انتخاب و پیشنهاد نام دامنه آشنا می کنیم. با کمک این ابزار ها شما قادر خواهید بود بهترین اسم را برای دامنه خود انتخاب کنید.

۱-  Domainr
این امکان را به شما می دهد که با وارد کردن نام دامنه از باز بودن یا نبودن آن اطلاع پیدا کنید و پسوند ها و نام های جدید که با نام دامنه شما مرتبط است را به شما پیشنهاد می دهد.
۲-  Lean Domain Search
در صورتی که نام دامنه انتخاب شده شما گرفته شده است می توانید با وارد کردن در این سایت پیشنهادات جدید برای انتخاب نام دامنه دریافت کنید. این سایت با اضافه کردن پسوند و پیشوند با نام دلخواه شما دامنه های جدید را به شما معرفی می کند.
۳-  BustAName
BustAName به شما کمک می کند تا بهترین نام را با استفاده از ترکیب کلمات و کلمات هم معنی پیدا کنید. در این سایت شما کلمات مورد نظر خود را که می خواهید در نام دامنه شما به کار رود وارد میکنید و منتظر پیشنهادات سایت می شوید.
۴- Impossibility
یک سایت ساخت دامنه با استفاده از ترکیب کردن پسوند و پیشوند به کلمه مورد نظر شما است .
۵-  NameBoy
سایت ساخت دامنه با استفاده از کلمه پیشنهادی شما.
۶-  Domain Typer
یک سایت سریع برای انتخاب نام دامنه است که به شما نشان می دهد آیا دامنه شما قابل خرید است یا خیر.
۷- http://www.namemesh.com/ Name Mesh
یک سایت حرفه ای برای انتخاب نام دامنه که در صورتی که نام دامنه شما گرفته شده باشد پیشنهاد های جدید و زیادی برای انتخاب نام دامنه جدید به شما می دهد.
۸- https://domize.com/ Domize
۹- http://www.wordoid.com/ Wordoid
کلمات جدید ساخته شده که کمتر از ۱۰ حرف است را به شما معرفی می کند. این کلمات مناسب برای ساخت یک برند جدید و نام دامنه است.
۱۰- http://www.dotomator.com/ Dot-o-Mator
۱۱- http://www.domainsbot.com/ DomainsBot
این سایت از سال ۲۰۰۴ در حال فعالیت است و ایده های شما را دریافت و به نام تبدیل می کند و دامنه های قابل خریداری را به شما نشان می دهد.
۱۲- http://www.nametumbler.com/ NameTumbler
۱۳- http://www.namestall.com/ NameStall
۱۴- http://www.panabee.com/ Panabee
یک مسیر راحت برای جستجوی نام دامنه ، نام برنامه ، نام برند و شرکت می باشد. در صورتی که نام شما گرفته شده باشد http://www.panabee.com/ Panabee نام های جدید ترکیبی به شما پیشنهاد می دهد.
۱۵- http://www.domainpuzzler.com/ Domain Puzzler
۱۶- http://www.domainpuzzler.com/ Domain Puzzler
یک سایت آنلاین ساخت اسم دامنه است.
۱۷- http://namestation.com/ Namestation
ساخت دامنه جدید برای شما با استفاده از ترکیب کلمات.
۱۸- http://bulktopia.com/ Bulktopia
ارایه پیشنهاد های جدید اسم دامنه بر اساس کلمات کلیدی که شما وارد می کنید.

گروه فنی مهندسی پرهاست ، ارائه خدمات و سرویسهای ثبت دامنه، میزبانی و طراحی وب و سایتهای اینترنتی ParHost

شش نشانه يك دامنه و ادرس سایت خوب و مناسب

اجازه دهيد كه مشخصات يك دامين خوب را فهرست نمايم:

1- يك دامين خوب كوتاه است:

البته هر روز بيش از قبل، شانس يافتن يك دامين با تعداد حروف كم، سخت و سخت‌تر مي‌شود اما من اگر بخواهم همين الآن می‌توانم دامين infoir.com را ثبت كنم. شما برای ثبت چنين داميني دلايل بسياری مي‌توانيد پيدا كنيد.
با اين نام شما می‌توانيد اعتبار مناسبی برای سايت خود كسب كنيد ضمن اينكه املای آن به نوعيست كه امكان نگارش نادرست را به حداقل مي‌رساند. نام‌های طولانی بيشتر اوقات مناسب نيستند. اگر شما بخواهيد نام شركت خود را تماما در دامين خود وارد نماييد به اين مشكل برخواهيد خورد. مخصوصا اينكه مدتيست اجازه ثبت شركت‌ها را در ايران براي كمتر از سه كلمه نمی‌دهند و بازديدكنندگانتان در اين صورت دچار مشكلات نگارشي خواهند شد.
ضمن اينكه برگردان كلمات فارسي به املای پينگليش همواره منحصر به فرد نيست. فرض كنيد نام شركت شما وب افزار بی‌كران باشد. در اين صورت دامين شما به اينصورت خواهد بود: webafzarebikaran. علاوه بر اينكه اغلب افراد با درج يا عدم درج حروف صدادار مانند اِ به پينگليش مشكل دارند، باز هم ممكن است كه در تلفظ صحيح كلمه بيكران دچار مشكل شده و آن را بی‌كاران بخوانند. شما می‌توانيد با بازی روی كلمات به تركيب‌هاي مناسبی برسيد.
يكي از دوستان كه با نام بی‌بی‌گل در مطبوعات مطالب طنز می‌نويسد، برای ثبت دامين خود به صورت Bibigoal.Com به ما مراجعه كرد. با اينكه نام مورد نظر ايشان ثبت نشده بود، با كمی دقت متوجه شديم كه می‌توان اين نام را كوتاه‌تر كرد بدون آنكه آسيبی به تلفظ، مفهوم و يا ساختار تركيبی آن بزند. نام پيشنهادی من با حذف دو i همراه بود و نهايتا نام مورد نظر به‌صورت Bbgoal.Com ثبت گرديد.

2- يك دامين خوب بخاطر‌ماندنی است:
شمانام‌های عمومی را همواره به راحتي حفظ می‌كنيد. دامين‌هايی همچون Art.Com و Fun.Com در حافظه بسيار ماندگارند. در عين حال دامين‌های ديگری هم وجود دارند كه با وجود عمومی نبودن به راحتي حفظ شده‌اند. نامهايی مانند Google.Com و Yahoo.Com هم از اين جمله‌اند كه برخی تغيير شكل يافته و يا مخفف يك جمله و يا مفهوم هستند. گاهی دلايل بخاطرسپاري خيلی ساده‌تر از اين حرف‌هاست.
خوش‌آوايی يك كلمه و آهنگ مناسب هجاهای آن، معمولا تاثير بسزايی در بخاطرسپاری آن دارد. پس در مخفف‌سازي بايد توجه كنيم كه مجموعه بدست آمده، خوش‌اهنگ باشد. يك مثال مناسب در اينباره irna.Com و يك مورد نامناسب Iritn.Com است.
نكته قابل توجه ديگر نام‌های دو يا چند كلمه‌ای است. كه بخاطرسپاري ترتيب آنها را دشوار مي‌سازد. براي مثال بسياري از افراد بجاي ورود به سايت PlanetPayment.com، وارد سايت PaymentPlanet.com مي‌شوند که البته در اين مورد خاص و برای جلوگيری از اشتباه هر دو دامين به يک سايت می‌رسد.

3- يك دامين خوب نبايد با ديگر دامين‌ها اشتباه شود:
برخي از افراد نام‌هايی را برای خود انتخاب می‌كنند كه قبلا توسط فرد معتبر، نهاد يا شركت معروفی اشغال شده است. سپس با ايجاد تغييراتی در آن مانند پسوند Net (يا پسوندهای ديگر) يا تغييراتی در املای قبلي، آن نام را ثبت می‌كنند. بيشتر ما ثبت سايت Gooyaa.Com را به ياد مي‌آوريم كه نامي بود با تغيير بر روي املاي سايت پربيننده Gooya.Com. در كشورهای ديگر قانونی با عنوان مالكيت معنوی وجود دارد كه در صورت اثبات استفاده سوء در چنين مواردی، امتياز نام ثبت شده از فرد متخلف سلب می‌شود.

4- يك دامين خوب را به سختی بايد غلط نگارش كرد:
نام مورد نظر براي يك دامين بايد به گونه‌ای باشد كه افراد بازديد كننده براي نگارش آن دچار مشكل نشوند. اين مشكل معمولا در نام‌های طولانی و يا تركيبی بيشتر اتفاق می‌افتد. اين مساله را بايد جدی بگيريد چون همين مساله به ظاهر ساده ممكن است بسياری از مشتريان و بازديدكنندگانتان را در بلند مدت فراری دهد.
املای متفاوت در زبان‌های مختلف نيز مي تواند باعث چنين مشكلی شود. برای مثال حفظ دامين هفته‌نامه الكترونيكی كاپوچينو (Cappuccinomag.Com) بخاطر املای سخت آن هميشه مشكل‌ساز بوده است.

5- يک دامين خوب بايد بيانگر فعاليت شما يا نوع آن باشد:
يک نام خوب روی دامين شما بايد به گونه‌ای باشد که هر کسی بتواند با مشاهده آن، نوع فعاليتتان را تشخيص دهد. البته احتمال اينکه شما نامی پيدا کنيد که بصورت تک کلمه‌ای فعاليتتان را آشکارا بيان کند، بسيار اندک است با اين حال شما می‌توانيد با اضافه کردن برخی کلمات به کلمه پايه به دامين خوبی دست پيدا نماييد. فرض کنيم که شما قرار است سايتی با محتوای سرگرمی ايجاد نماييد. مسلم است که دامين‌های Fun.Com و Funny.Com قبلا اشغال شده‌اند. اما شما می‌توانيد نام BestFunny.Com را برای سايت خود انتخاب کنيد که هم بيانگر گرايش کاری شماست و هم به اصطلاح خوش‌نام است.

6- یک دامين خوب بايد مخاطبين شما را درست هدف بگيرد:
امروزه بيشتر دامين‌های Com. و Net. يا Org. اشغال شده‌اند و به همين دليل پسوند‌های جديدی پديدار شده است. پسوند‌های cc. يا ws. همچنين tv. و to. پسوندهايی هستند که به تازگی بيش‌تر مشاهده می‌شوند. امتياز اين پسوندها تا پيش از اين متعلق به کشورهايی خاص بوده که از آن‌ها با شرايطی خريداری شده است. بسياری از افراد چنين پسوندهايی را برای نام مورد نظر خود انتخاب می کنند. بسياری ديگر هم از پسوندهای اختصاصی کشور متبوع خويش استفاده می‌نمايند. با اين فرض اگر شما می خواهيد يک سايت با مضمون سرگرمی و مخاطبان ايرانی ايجاد نماييد، بهترين انتخاب برای شما می تواند نام Fun.IR باشد.

یک روش جالب برای يافتن نام مناسب
سايت‌هايی موجودند که به شما برای يافتن نام مناسب کمک می‌کنند. برای کار با اين ابزار کافيست که کلمات کليدی نام را مشخص کنيد و منتظر پيشنهادها بمانيد.

:::: ابزارهایی که شما را برای انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک می کنند

گروه فنی مهندسی پرهاست ، ارائه خدمات و سرویسهای ثبت دامنه، میزبانی و طراحی وب و سایتهای اینترنتی ParHost

بهترین روش برای انتخاب نام یا آدرس مناسب برای سایت چیست؟

ParHost.net_Domain_103

دیگر هیچ نام خوبی برای سایت موجود نیست!

این جمله را بارها از زبان دیگران شنیده‌ایم و بیشتر به این معناست که تمام نام‌های مناسب قبلا اشغال شده‌اند.البته منظور از نام‌های مناسب،نام‌های کوتاه،شیک،گویا و البته با پسوند دات کام است. اما اگر کمی خلاق باشیم،همواره می‌توانیم نامی را که مناسب سایتمان باشد انتخاب نماییم.

قبل از اینکه شما بخواهید نام دامین مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید خواندن نکات ذیل بسیار ضروری و مهم می باشد:

۱) بهتر است نام انتخابی کوتاه باشد تا سریع ذهن بتواند آن را به خاطر بسپارد. از استفاده از کلمات طولانی خودداری کنید.

۲ ) نام دامینی را انتخاب کنید که راحت باشد یعنی تلفظ آن ساده و صریح باشد و به آسانی قابل حفظ باشد.

۳ )‌ تا جایی امکان دارد از کلمات فارسی در نام دامنه استفاده نکنید و از معادل انگلیسی آن بهره بگیرید.این کار دلایل زیادی دارد یکی از ساده ترن دلایل آن این است که نام دامین همانند کلمه ای کلیدی برای سایت شما می باشد.برای مثال در صورتیکه شما سایتی برای فروش دارید کلمه shopping بسیار عامیانه تر می باشد.

۴ ) تا جایی که امکان دارد از کلماتی که به “ه” ختم میشوند یا در آنها حرف “او” استفاده شده برای نام دامنه خود استفاده نکنید. چون کاربر ممکن است دقیقا نام دامنه را به خاطر نداشته باشد و به طور مثال اگر نام دامنه شما saveh است save وارد کند و یا اینکه نام دامنه شما barun است و کاربر baroon وارد میکند.این برای کلمات فارسی بود اما در استفاده از واژه های انگلیسی هم از کلماتی که در آنها از Th استفاده شده و یا به e ختم شده اند تا انجا که مغزتان میتواند نام بهتری را انتخاب کند استفاده نکنید.

۵ ) در نام دامنه فقط میتوانید از حروف انگلیسی،خط تیره و اعداد استفاده کنید که بهتر است از خط تیره نیز بهره نگیرید.

۶) از کلماتی استفاده کنید که تایپ آن ساده باشد و کاربر دچار غلط تایپی نشود.

رعایت موارد فوق میتواند کمک زیادی زیادی به انتخاب نامی مناسب برای سایتتان کند.

ParHost.net_Domain_102

البته به یاد داشته باشید که پسوند دامین نیز در نوع فعالیت سایت شما نیز نقش بسیار مهمی دارد. پسوند های مهم عبارتند از:
com = تجاری (commerical)
net = شبکه (network)
org = سازمانی (orgunization)
info = اطلاعاتی (information)
gov = دولتی (government)
edu = آموزشی (education)
af = افغانستان (afghanistan)